Hola! Aivan mahtava reissu Barceloonaan, ihan mahtava kaupunki, en olisi pistänyt pahaksi vaikka olisin viettänyt siellä pidemmänkin aikaa. Torstaina siis lähdettiin Carolinan ja Camillon kanssa kohti Roissya ja sieltä hypättiin koneeseen, joka vei meidät lämpimän Espanjan sydämeen;D. Siitä suunnattiin sitten Camillon kanssa Rosan luokse ja Carolina meni veljelleen. Rosa asuu poikaystävänsä Markin kanssa erittïn kivalla alueelle, vain kymmenen minsan metromatkan päästä keskustassa isossa kolmiossa. Joten meille oli sitten luvassa oikein omat huoneet, siinä sitten vaihdettiin kuulumisia ja painuttiin pehkuihin.

Perjantai aamusta mentiin sitten Camin kanssa aamupalalle mukavaan pikku kahvilaan siinä lähellä, tai niin itseasissa teimme joka päivä, vaihdettiin vaan aina paikkaa, kahvin edullinen hinta ilahdutti näin 5
euron Pariisin kahvien jälkeen. Pian Ellikin saapui sitten Suomesta Barcelonaan ja heitettiin sen kamat Rosalla ja sitten turisteilemaan. Noukittiin Carol mukaan ja aloitettiiin kävelykierros pitkin Barcelonan katuja ihastellen Gaudin upeita arkkitehtuurillisia taideteoksia ja viimein päätyen Sagrada Familiaan, joka on Gaudin viimeisin urakka, joka on edelleen kesken, harmi sillä valmiina se olisi vieläkin upeampi!

Illan kruunasi sitten aivan mahtava tapas-illallinen Rosan ja Markin suosimassa paikassa, ja paikka oli mahtava, piti jonottaa joku puolisen tuntia, mutta oli todella sen arvoista. Todella kivaa, kun
pääsi paikallisten suosimaan paikkaan.

Lauantai aloitettiin taas turisteilulla ja sen lopetti herkuullinen lounas elegantissa ravintolassa, jonka jälkeen jaksoi sitten tehdä shoppailuja. En kyllä kamalasti lötänyt mitään, olin varmaan niin poikki etten jaksanut kovasti metsästää. Illalla olin päättänyt että haluan  nähdä Font Màgican suihkulähteet. Kovasti Daniel oli niitä kehunut joten halusin myös nähdä, ja wow wow wow!!

Sunnuntaina Mark ja Rosa läti käymään vanhempiensa luona, koska oli kunnallisvaalit ja he menivät äänestämään. Me päätettiin sitten, että sunnuntai pyhitetään rannalle sekä vuokratan pyörät. Lähdettiin siis etsimään pyöriä, sse osottautui kuitenkin hankalaksi, sillä muutkin halusivat pyöriä. Onnistuimme sitten kuitenkin löytämään aivan mainiot menopelit. Elli vaaleanpunaisen, minä sian violetin ja Cami valkkasi punaisen polkumapyörän ja sitten laitettiin menoksi. Ensin mentiin rannalle löllymään, aurinko paisteli ihanasti, joten onneksi olin laittanut hyvän kerroksen voidetta aamusella. Nautittiin auringosta ja ihasteltiin rantaa, kunnes päätettiin lähteä tutustumaan Parc Güellin puistoon.

Pyörämatka osottautui aika raskaaksi kun nousua oli hurjasti. Se sijaitsi toisella  puolella kaupunkia korkealla kukkulalla, mutta pääsimme perille ja kaikki puhistelu oli  sen arvoista. Se oli aivan mahtava myöskin Gaudin luoma maisema-arkkitehtuurinen teos. Pyöräiltiin ja käppäiltiin puistossa koko iltapäivä ja sitten palailtiin  palauttamaan pyörät ja Ellinkin alkoi olla aika siirtyä lentokentälle. Elli matkasi lentokentälle ja me mentiin sitten Carolinan veljen luokse, siellä Carol oli meille  kokkaillut ihanan illallisen.

Niin sitä maanantaina sitten tajusi, että viimeinen aamu ja valitettavaa oli, että mun täytyi hieman myös työskennellä. Jäin siis aamusta hetkeksi Rosalle tekemään yhtä  esitelmää, joka oli mulla heti tänään. Sain sen kuitenkin aika hyvin tehtyä ja sitten lähdin kiertelemään vielä hetkeksi kauppoja. Oltiin tehty Camin kaa rehvit kahdeksi ja mentiin syömään, jonka jälkeen minäkin oltin vielä pyörän, kun Cami
oli ottanut jo aamusta. Pyöräilimme rannalla ja pienen kierroksen Barcelonan laidalla. Sitten palailimme Rosalle, Mark ja Rosa heitti meidät takaisin keskustaan tuliterällä autollansa ja tapasimme siellä Carolin. Nautimme lasilliset vielä Hard Rock cafeessa ja sitten lähdimme lentokentälle.

Edessä oli piiitkä yö, koska lento oli aamu kuudelta, sain kuitenkin vähän nukuttua ja saavuimme Pariisin vain puoli tuntia myöhässä, ja ehdin 5 minsaa ennen  mun esitelmän alkua kouluun, huh! Matka oli ihana, oli mahtavaa nähdä Rosaa ja Elliä, meillä oli super hauskaa, aurinko paistoi ja haluan käydä toistekin! Piti laittaa tää jo eilen tänne, mutta olin niiin poikki koulupäivän jälkeen, etten kyennyt ees konetta avaan:)