Huh, vihdoin ohitse kaikki kamalat tentit. Pirun hankalia olivat kaikki ja vaikka olin tehnyt hurjasti töitä niin läpipääsyä saa jännittää. Mutta uskon, että tulosten saaminen kestää piiiitkään, kun miettii ranskalaista tehokkuutta. Eilinen tentti oli ehdottomasti pahin, varsinkin mulle, koska en mikään ranskanero ole, vaikka sitä jo ihan puhun ja ymärränkin. Materiaalina oli 15 sivun yritysesittely, josta oli sitten tarkoitus vääntää vastaukset 5 erittäin laajaan kysymykseen. Olisinhan mä niihin varmasti jotain vastauksia saanut, mutta pelkästään se artikkelin lukeminen ja tajuaminen kesti lähemmäs kahta tuntia, jonka jälkeen oli enää kaksi tuntia kysymyksiin. Sain kirjoitettua 3 konseptillista eli 12 sivua, eli aika hyvin, kun ajattelee, että ranskaksi, mutta se tarkoitti että sain vaan vastaukset kolmeen ekaan kyssäriin, jonka jälkeen kuului iljettävä ilmoitus, että c’est fini!!!!! Ja aika loppui. Täytyy vaan toivoa että olisivat leppoisia mua kohtaan ja päästäisivät läpi.

Tentin jälkeen oli tarkoitus lähteä vähän juhlistamaan kolmos vuoden loppua, mutta mullepa kävi hassusti ja otin vähän torkkuja ennen sitä ja nukuin onneni ohi. Noh, oikeastaan ihan hyvä, koska olin nukkunut taas vaan muutaman tunnin edellisyönä. Tyytyväinen olen. Että kaikki tentit ovat ohi, mutta on surullista, että nyt en nää enää moniakaan noista mukavista ranskalaisista, jonka kanssa olen aikani kuluttanut. Kaikki alkavat tekemään nyt lopputyötään ja aika harva jää Pariisiin, jokunen kyllä, mutta ei kaikki. Mutta niin kait se menee, täällä tulee uusia ystäviä ja sitten ne ehkä meneekin, koska en oikein jaksa uskoa, että kaikkiin tulen pitämään minkäänlaista yhteyttä.

Tänään alottelin sitten ihan 100 % panostuksella mun kakkosvuoden kursseja ja totesin, että ainakaan yhtä en kykene tekeen. Se oli jotain signaalinkäsittelyä ym kamalaa, joten taidan jättää sen pois ohjelmasta. Muut vaikuttaa edes kohtalaisen mielenkiintoiselta, joten yhden kurssin jättäminen ei juuri haittaa. Nyt vähän siivoilen ja sitten menen tanssimaan ja illalla on vielä jäähyväisbileet täällä talolla. Samaan entiseen malliin kaikki taas on valmistelut jotain syötävää ja juotavaa ja sitten kierrellään talossa. Varmasti mukava ilta tulossa.