Sunnuntaina lähdettin sitten käymään Nicon, Lorean, Ellin, Bean ja Hectorin kanssa Cité des scinces et industriel:ssa;). Lorea koputti mun ovee 10 vaille 11 ja ilmoitti et lähetään yhdeltätoista, no ei siinä auttanut kun laittaa vipinää kinttuihin. Mutta valitettavasti taas turhaan, mä en niin koskaan opi olemaan myöhässä niinkuin espanjalaiset. Yli puoli tuntia sain sitten keikkua käytävässä ja odottaa, että muut olisivat lähtövalmiita. Pääsimme kuitenkin sitten määränpäähämme ja valitsimme lipun johon kuului planetaario, yksi
elokuva ja näyttelyt. Näyttelyt olivat ihan hauskoja kiersimme mm. avaruusolio- ja biomekaniikkanäyttelyn. Elokuvaksi valitsimme objectif Mars, ja se oli todella mielenkiintoinen. Päivän aikana ehdimme katselemaan aikamoisen paljon ja evästämään espanjalaisten tekemillä eväsleivillä. Mä vihaan niitten makkaroita, ja yririn epätoivosesti piilottaa osan mun paperikääröön, mutta epäonnistuin ja sain osakseni kysymyksiä miksi tein noin, onko pahaa? Ei, ei tietenkään, sitä oli vaan likaa, yritin vastailla.  Päivä suurinpiirtein vierähtikin sillä, kotimatkalla käytiin Ellin kanssa syömään RestoU:ssa tässä kampuksella, mutta siinä se päivä melkein olikin.

Maanantai oli tavallinen koulupäivä ja koulun jälkeen teimme jo tuttuun tapaan Luisin kanssa ruokaostoksia Franprixissä:) Nadja ja hänen poikaysttävänsä Francois olivat tulossa kylään, joten ajattelin ostaa jotain trajottavaa. Visiitin tarkoitus oli, että he tuovat mulle telkkarit!! Hauskaa, mulla ei ees Suomessa ole telkkaria, mutta nyt on täällä. Nadja palaa Suomeen launtaina ja se vaan kysäsi, että haluanko sen vanhan telkkarin, ja kun sen ilmaseksi sain niin mikäs siinä. Saa kuunnella ranskaa koko ajan, äskön avasin telkun ja mitä sieltä tulikaan, ihanat Kauniit ja Rohkeat, mutta tietty ranskaksi dubattuna, ihme äänet niillä:). Niin no maanantai ilta kului sitten kahvitellessa täällä mun luona ja sitten, kun Nadja lähti testasin vielä telkun toimintakyvyn ja kyllä saan näkymään 4 kanavaa.

Eilen olin koulussa 8-19.30. Tätä voi kutsua jo kidutukseksi. Puoli kuuteen asti mulla oli logistiikkaa ja ruokatunnilla laitettiin aluille yksi keissi mun ryhmän kanssa. Vaikutti, että tämä syntyy kohtalaisen nopeasti ja vaivattomasti. Tarkotuksena on vaan vaihtaa alihankkijaa ja valita se Unkarista, eikä tarvi mitään kamalia raportteja, yksi power pointti riittää. Eilen ostin myös ensimmäisen koulukirjani täällä, kun täällä ei juuri kirjoja harrasteta, mutta yksi proffa on kirjottanut kirjan transport et logistique ja myi sitä. Ajattelin, että ihan kiva hankkia se, kun saa lukea sanastoa ranskaksi ja voi vaikka oppiakin jotain. Ja tosiaan mun eka tentti lähestyy, se on vajaan kahden viikon päästä, täytyisi alkaa siis ahkeroimaan.

Tänään on suunnitelmissa lähteä Ellin kanssa vähän ostoksille. Mä tarvin niitä mun tanssiesityksiä varten joitakin vaatekappaleita ja vähän joululahjojakin voisi jo katsella.